۱۳۸۸/۱۱/۱۰

محتاج ترند

از تنگي چشم پيل معلومم شد --- آنانكه غني ترند محتاج ترند !

خبر اغراق آمیز

این خبر زیر که به گوشم رسید دنبالش رفتم تا توی تابناک پیداش کردم
عمق 12 کیلومتری آب حتی زیردریایی رو نابود می کنه و این حضرات به راحتی در یک سایت خبری که به ظاهر باید منبع موثقی باشه اون رو آوردن


شیعه آنلاین ـ
دو تصویر زیر به «فهد عسری» غواص عربستان سعودی تعلق دارد که برای غواصی به اعماق دریا در سواحل کولورادو در ایالات متحده آمریکا رفته بود. وی به عمق 11.896 متری رسید و در آنجا سجده شکر به جا آورد.





۱۳۸۸/۱۱/۰۷

خدمات پس از فروش (خاطره ای از خودم)

این اتفاق برای من افتاده

ما توی ایران خدمات پیش از فروش خیلی عالیی داریم!

وقتی که یک جنسی رو می خواهیم بخریم بهمون سلام می دن، برامون چایی میارن ، نوشابه باز می کنن و جالب تر از همه اینکه گارانتی هم به ما می دن...

ولی امان از وقتی که بعد از خرید کالا به خدمات پس از فروش نیاز داشته باشیم!

خوب طبیعیه که اینجا دیگه به ظاهر ما هستیم که به اونها نیازمندیم و همینه که حتی حاضر نیستند جواب سلاممون رو هم بدن.....

نمی دونم شما با فایر فاکس کار می کنید یا براوزر دیگه ای؟ اهمیتش از اون جهت هست که اگه با فایر فاکس کار می کردین می تونستین شاهد مثال خوبی برای من باشین ....

همه ی اینها رو گفتم برای مطلب اصلی

یک سایتی هست به نامه www.4shared.com که من بعضی وقتا به اون سر میزنم و مطالبی رو ازش دانلود می کنم و البته یک اشتراکی هم خودم در اون دارم. 3 روز پیش متوجه شدم که وقتی می خوام یک فیلم با فرمت wmv  رو دانلود کنم به جای اینکه بتونم دانلودش کنم فقط می تونم اون رو به صورت آنلاین ببینم در صورتی که قبلا اینطور نبود و می شد فیلم رو به صورت کامل دانلود کرد، خودش این قابلیت رو در سایت قرار داده بود.

گفتم یک نامه برای مسؤولین سایتشون بزنم هر چند که عادت نداشتم جوابی دریافت کنم چرا که بعضی هموطنان خوبمون این عادت رو در ما به وجود آوردن، خلاصه با انگلیسی شکسته بسته ای یک ایمیل کوتاه براشون زدم مثل تیری که توی تاریکی می اندازن ، با مضمون زیر:

Hi!
Why we can not direct download WMV formatting?
best regards
sharifi

در حالی که انتظار پاسخ نداشتم روز بعد که باکس ایمیلم رو باز کردم این پاسخ رو دیدم که به من گفتن ما می خواهیم قدم به قدم با شما پیش بریم تا مشکلتون حل بشه، آنقدر برام جالب بود که به چند نفر از دوستان این موضوع برخورد محترمانه شون رو مطرح کردم!

date

Mon, Jan 25, 2010 at 3:19 AM

subject

Re:Question [ST-268629]

hide details Jan 25 (3 days ago)

Hello!

Could you please explain in more details what is the problem?
We would appreciate if you provide us with step by step description of what
you do and what you get while using 4shared. It would be great if you provide
us with a screenshot of what you see on your end.

Thanks in advance!

Best regards,
Irina

از اونجایی که جزئیات بیشتری می خواستند از این مشکل ایمیل بعدی رو براشون زدم:

Hello!
>   Thank you for your answer
>   Before Hand I can download a film and saving in may computer
>   but now I can only seeing one film with WMV formatting online and couldn't
>   download film and keep in my PC
>   alike this link:
>   http://www.4shared.com/file/204094307/100c7259/Dr_Elahi_Ghomshei_Ashoora.html
>   best regards
>   Ali Sharifi

در جواب از من تشکر کرده بودند که من مشکل رو بیشتر شرح داده بودم و ایمیل بعدی رو برام زدند:

dateMon, Jan 25, 2010 at 6:29 PMsubjectRe: Re:Question [ST-268629]

Hello,

Thank you for letting us know! I have tried to open the link on my end and it
works fine for me. Most probably, the issue was caused by a temporary connection
problem which has been already resolved. Please try to reach the files again.

If the problem persists, I would like to gather as much information about the
issue as possible. What is your operating system and browser name and
version? We also would appreciate the detailed description of what you do
and what you get while trying to download the files. I will pass the issue to
our Development Team for consideration.


Thanks in advance!

Best regards,

Kateryna

همونطور که در ایمیل بالا ملاحظه می فرمایید از من یک سری سوال پرسیدن از جمله اینکه از چه براوزری استفاده می کنم و ناگهان به ذهن من رسید شاید اگر از IE استفاده کنم مشکل حل بشه و اتفاقا همینطور هم شد و همینکه از اینترنت اکسپلورر استفاده کردم مشکل کامل حل شد و بعد بهشون اطلاع دادم که مشکل به دلیل استفاده از فایر فاکس بود و بهشون اطلاع دادم

Hello!
Thank you very much for your explain,
The reason of Problem was only for my browser (Firefox) and solved when I use of IE browser.
best regards
Ali

و البته مسؤولین سایت به رفع مشکل شخصی من بسنده نکردند و چیزی کمتر از یک ساعت یک فایل رو از طریق آپدیت براوزر فایر فاکس در کل دنیا ارسال کردند تا این مشکل فایر فاکس نسبت به سایت 4shared حل بشه و هیچ نقطه ضعفی در حد توان نداشته باشه و این شد که من مجدد این نامه رو براشون ارسال کردم و با تمام احساس ازشون تشکر کردم:

Hello and Thanks
All of Problems solved by one file , Firefox sent to all of Their users.
Ali

و اونها این پاسخ رو دادن:

Hello,

Thank you for using 4shared.com! Your membership is very important to us!

Shall you have any other questions, or need our further assistance, please don't hesitate to contact us.

 

در بطن این نامه این دو خط نهفته شده: این ماییم که به شما نیاز داریم ، نه شما به ما!

من هم خودم رو موظف دونستم این برخورد انسانی و زیبا رو به این صورت برای همه ی دوستانی که در دسترسم بودند بیان کنم

۱۳۸۸/۱۱/۰۶

حمله ی عقاب

زیبا ترین عکس هنری که در سال جاری دیده ام


توصیف هفت روز هفته به قلم دکتر حسين محی الدين الهی قمشه ای


هفت رنگ است به ز هفت اورنگ

نيــست بالاتــر از سيــاهی رنگ

هفت روز هفته

رنگها, ستارگان و معانی رمزی و عرفانی آنها يکی از پنج گنج حکيم نظامی گنجوی مثنوی (هفت پيکر) يا هفت گنبد است که بر گرد ماجراهای بهرام گور می گردد. از آن ماجراهای شيرين يکی اين است که بهرام هفت عروس از پادشاهان هفت اقليم به خانه می آورد و مهندسی شيده نام و خورشيد رای هفت عمارت بديع با هفت گنبد رنگين به رنگهای سيارگان هفتگانه برای او بنا می کند و بهرام آن عروسان نوخاسته را هر يک به تناسب رنگ رخسار در يکی از آن هفت گنبد می نشاند و هر روز هفته را که نزد پيشينيان هر يک به سياره ای تعلق دارد با يکی از آن نو عروسان به عيش و نشاط می گذراند.

روز شنبه منسوب به ستاره کيوان (يا زحل) و رنگش سياه است. روز يکشنبه از آن خورشيد است و رنگ زرد و زرين است. دوشنبه روز ماه است که رنگ اصليش را سبز می دانستند. سه شنبه روز بهرام يا مريخ است که جامه سرخ بر تن دارد. چهارشنبه روز سود و سودا و دکان و بازار است و به عطارد(يا تير), که دبير آسمان است و رنگش فيروزه است, تعلق دارد. پنجشنبه روز سعادت و منسوب به مشتری است و رنگ آن صندل گون است و روز جمعه از آن زهره خنياگر است که چون الماس به رنگ سفيد در آسمان می درخشد.

بدين سان اين هفت گنبد از سياه تا سفيد همه رنگها و از کيوان تا زهره همه سيارگان و از شنبه تا جمعه همه زمان ها را در بر می گيرند و به زبان رمز تمامی قصه آفرينش را از سياه که رمزی از اسم باطن يا مقام ذات الهی و خلوت ابدی شاهد هستی با خويش است چنان که شيخ محمود شبستری گفت:

سياهی گر ببينی نور ذات است به تاريکی درون آب حيات است

تا سفيد که ظهور کامل همه رنگ ها و تجلی اسم ظاهر از اسمای حسنای الهی است, باز می گويند: سياه همه رنگها را در خود نهفته است و هيچيک را باز نمی تابد, از اين رو رمز سکوت مطلق و مقام لا اسم و لا رسم يا عنقای مغرب ( شهريار در پرده) و امثال اين گونه تعبيرات است و سفيد همه رنگها را باز می تابد و چون روز همه را آشکار می کند و رمز جمال الهی است که نور آسمان و زمين است و به هر طرف رو کنند چهره اوست.

رنگها و ستارگان روزهای هفته در فرهنگ غرب نيز کم و بيش با آنچه نظامی در هفت پيکر آورده هم آهنگ است. از جمله در زبان انگليسی شنبه را Saturday گويند يعنی روز زحل و رنگ آن به همين مناسبت سياه است زيرا رنگ زحل در آسمان کمی به سياهی می زند.

در اساطير يونان زحل که نامش Chronos يعنی زمان است, پدر خدايان يونانی است که فرزندانش ژوپيتر و ديگران او را از آسمان راندند و او به زمين آمد در روم (ايتاليا) مهمان پادشاهی به نام ژانوس شد و هزار سال نزد او زيست و در اين هزار سال که دوران طلايی ناميده شده است به يمن قدوم زحل, مرگ, و بيماری و پيری و زشتی و قحطی و غيره وجود نداشت و پيوسته همه چيز بر وفق مراد بود و هنوز در ايتاليا جشنی بر پا می شود به نام Satunalia يعنی جشن زحل و نام ژانويه از همان ژانوس گرفته شده است.

روز يکشنبه را Sunday می گويند يعنی روز خورشيد و با آنکه اکنون تعطيل است اما در فرهنگهای انگليسی از آن به عنوان روز اول هفته ياد می کنند, چنانچه ما نيز در فارسی (يک) شنبه می گوييم. گويی شنبه شماره صفر هفته است که هنوز آفرينش شروع نشده و با طلوع خورشيد که همان تجلی نور الهی است آفرينش در روز يکشنبه آغاز شده و روز يکشنبه اولين روز آفرينش و همچنين اولين روز هفته است.

روز دوشنبه را Monday گويند که منسوب به ماه و رنگ آن سبز است زيرا در هيات قديم رنگ اصلی ماه را سبز می دانستند و در زبان انگليسی نيز چنين است که رنگ ماه سبز است و گاهی از آن به حسادت ياد می کنند و رنگ غول حسادت نيز سبز است. و در زبان انگليسی اصطلاح Green with envy بمعنی سبز شده از حسادت, رايج است. اين روز به زن تعلق دارد زيرا ماه زن است و ارتباط ويژهای با زنان دارد از جمله آنکه مظهر نور الهی است و در غيبت خورشيد رسالت او رساندن نور خورشيد به جهان است و زن به علت بلندی مقام و اينکه نگاهش به سوی خورشيد است اين رسالت را می تواند انجام دهد.

روز سه شنبه را Tuesday گويند يعنی روز Tues که نام يکی از خدايان است معادل با مارس يا مريخ و رنگ آن قرمز است. اين روز به مردان تعلق دارد که عاشقند و سرخ رنگ عشق است و روز قربانی و جان فشانی در راه معشوق.

چهارشنبه را Wednesday گويند که روز Oden يکی ديگر از خدايان اساطيری است که آن نيز برابر با Mercury يعنی عطارد است و رنگ آن فيروزه ای است و روز تجارت و سود و سودا است. از همين لغت کلمه Merchant به معنی بازرگان و Mercantile به معنی تجاری آمده است يعنی مربوط به مرکوری يا عطارد که دبير فلک است و دانش دنيوی نزد اوست.

روز پنجشنبه را Thursday خوانند يعنی روز متعلق به Thor که باز از خدايان ژرمنی است و معادل با ژوپيتر يا زئوس در فرهنگ روم و يونان و معادل مشتری يا برجيس در فرهنگ ماست و روز سعادت است.

پنجشنبه که هست روزی خوب در سعادت به مشتری منسوب(هفت پيکر)

و بالاخره روز جمعه يا آدينه را Friday گويند که بعضی گفته اند به معنی روز آسايش و رهايی از کار و فعاليت است و بعضی گفته اند روز درخشندگی و سپيدی است و متعلق به ستاره زهره يا ونوس يا آفروديت است که رنگش در آسمان به سپيدی می زند.

اگر ما نيز چون بهرام هفت روز هفته را در صحبت يکی از هفت عروس هفت اقليم هنر يعنی شعر, نمايشنامه, موسيقی, نقاشی, معماری, مجسمه سازی و سينما که هنر هفتم ناميده شده است بگذرانيم و حکايتی از او بشنويم و به تعبير ديگر هر روز هفته را با يکی از تجليات جمال و جلال الهی سر کنيم همه روزها مبارک و روز اقبال و سعادت خواهد بود.

حسين محی الدين الهی قمشه ای


 
 

Things you can do from here:

 
 

۱۳۸۸/۱۱/۰۵

آب مجازي

با سلام

از طريق اين فرايند سازي زيبا مي توان ملاحظه نمود که براي توليد نيم کيلو گرم گوشت چه مقدار قابل توجهي آب لازم است.

نيم کيلوگرم گوشت = 8400 ليتر آب


۱۳۸۸/۱۱/۰۴

یک طنز آموزنده

ملا نصرالدين هميشه اشتباه مي‌كرد  
ملا نصرالدين هر روز در بازار گدايي مي‌كرد و مردم با نيرنگي
٬ حماقت او را دست مي‌انداختند. دو سكه به او نشان مي‌دادند كه يكي شان طلا بود و يكي از نقره. اما ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. اين داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهي زن و مرد مي‌آمدند و دو سكه به او نشان مي دادند و ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. تا اينكه مرد مهرباني از راه رسيد و از اينكه ملا نصرالدين را آنطور دست مي‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه ميدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سكه به تو نشان دادند٬ سكه طلا را بردار. اينطوري هم پول بيشتري گيرت مي‌آيد و هم ديگر دستت نمي‌اندازند. ملا نصرالدين پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سكه طلا را بردارم٬ ديگر مردم به من پول نمي‌دهند تا ثابت كنند كه من احمق تر از آن‌هايم. شما نمي‌دانيد تا حالا با اين كلك چقدر پول گير آورده‌ام.   
  
 شرح حكايت 1 (دیدگاه بازاریابی استراتژیک) 
ملا نصرالدين با بهره‌گيري از استراتژي تركيبي بازاريابي، قيمت كم‌تر و ترويج، كسب و كار «گدايي» خود را رونق مي‌بخشد. او از يك طرف هزينه كمتري به مردم تحميل مي‌كند و از طرف ديگر مردم را تشويق مي‌كند كه به او پول بدهند .
«اگر كاري كه مي كني
٬ هوشمندانه باشد٬ هيچ اشكالي ندارد كه تو را احمق بدانند.» 
 
 
شرح حکایت 2 (دیدگاه سیستمی اجتماعی) 
ملا نصرالدین درک درستی از باورهای اجتماعی مردم داشته است. او به خوبی می دانسته که گداها از نظر مردم آدم های احمقی هستند. او می دانسته که مردم، گدایی 
یعنی از دست رنج دیگران نان خوردن را دوست ندارند و تحقیر می کنند. در واقع ملانصرالدین با تایید باور مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است. 
«اگر بتوانی باورهای مردم را تایید کنی آنها احتمالا به تو کمک خواهند کرد.. »
   
شرح حکایت
 3 (دیدگاه حکومت ماکیاولی) 
ملا نصرالدین درک درستی از نادانی های
  مردم داشته است. او به خوبی می دانسته هنگامی که از دو سکه طلا و نقره مردم ، شما نقره را بر می دارید آنها احساس میکنند که طلا را به آنها بخشیده اید! و مدتی طول خواهد کشید تا بفهمند که سکه طلا هم از اول مال خودشان بوده است .و این زمان به اندازه آگاهی و درک مردم میتواند کوتاه شود. هرچه مردم نا آگاهتر بمانند زمان درک این نکته که ثروت خودشان به خودشان هدیه شده طولانیتر خواهد بود. در واقع ملانصرالدین با درک میزان جهل مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است. 
«اگر بتوانی ضعفهای مردم را بفهمی میتوانی سر آنها کلاه بگذاری ! و آنها هم مدتی لذت خواهند برد!. »

۱۳۸۸/۱۱/۰۳

کوه دیروز صبح

بهترین راه ابراز عشق

        بهترین راه ابراز عشق

        یک روز آموزگار از دانش آموزانی که در کلاس بودند پرسید آیا می توانید راهی غیر تکراری برای ابراز عشق ، بیان کنید؟برخی از دانش آموزان گفتند با بخشیدن عشقشان را معنا می کنند.برخی «دادن گل و هدیه» و «حرف های دلنشین» را راه بیان عشق عنوان کردند.شماری دیگر هم گفتند «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی» را راه بیان عشق می دانند.
        در آن بین ، پسری برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهی تعریف کرد: یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول برای تحقیق به جنگل رفتند.آنان وقتی به بالای تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند.
        یک قلاده ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود.شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود.

        رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک ترین حرکتی نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد..همان لحظه، مرد زیست شناس فریادزنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت.بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه های مرد جوان به گوش زن رسید.ببر رفت و زن زنده ماند.

        داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد.راوی اما پرسید : آیا می دانید آن مرد در لحظه های آخر زندگی اش چه فریاد می زد؟

    بچه ها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است!

    راوی جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که «عزیزم ، تو بهترین مونسم بودی.از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود».

    قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر فقط به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند.پدر من در آن لحظه وحشتناک ، با فدا کردن جانش پیش مرگ مادرم شد و او را نجات داد.این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود


۱۳۸۸/۱۱/۰۱

۱۳۸۸/۱۰/۳۰

قله ی الوند لکان

با سلام
این کوهستان به الوند لکان شهرت پیدا کرده
لکان منطقه ای است بین خمین و شازند و این قله یکی از قله های زیبای استان مرکزی است
که از چشم انداز زیبایی برخوردار است
بگذریم از اینکه وقتی رسیدیم به نزدیک قله نزدیک بود بنده از رفتن پشیمون بشم، چون وسایل فنی کوهنوردی را
همراه نداشتیم و باید یک دیواره ی قابل توجه را از بخش عرضی آن عبور می کردیم
چون دوستان، کوهنورد و دیواره نورد بودند من هم این جسارت را پیدا کرده و این کار خطرناک را انجام دادم
امیدوارم از دیدن عکس ها لذت ببرید


--
ارسال توسط علی به کوهستان در 1/20/2010 12:18:00 AM

۱۳۸۸/۱۰/۲۹

Dr. Gary Miller

به گزارش شیعه آنلاین، دکتر "میلر" بزرگترین مبلغ دین مسیحیت در کانادا بود. وی به تازگی مسلمان شده است. او در مورد خود می‌گوید: عاشق ریاضی هستم برای همین منطق را نیز دوست دارم. چون منطق را دوست دارم به مسائلی چون علت و معلول اهمیت زیادی می دهم.

وی در ادامه می افزاید: در یکی از روزها قرآن را برداشتم و شروع کردم به خواندن آن. اول فکر می کردم که موضوعات آن فقط در مورد بیابان است چون تصور می کردم با توجه به اینکه بر اعراب بیابان نشین نازل شده، پس باید درباره صحرا سخن بگوید. اما بعد فهمیدم چنین نیست. هدفم به پیدا کردن اشتباه در این کتاب تغییر کرد. پیش بینی می‌کردم که با توجه به اینکه بیش از 14 قرن از نزول آن گذشته است، بتوانم به راحتی اشتباهات زیادی در آن پیدا کنم و آن را به رخ مسلمانان بکشم.

دکتر "میلر" می‌افزاید: همچنین فکر می‌کردم مطالبی در مورد زندگی اعراب بادیه نشین در این کتاب نوشته شده باشد اما در نهایت پس از ساعت‌ها مطالعه قرآن کریم، نه تنها اشتباهی در آن پیدا نکردم، بلکه چیزهای بسیار زیادی نیز در آن یافتم. آیه ای که مرا خیلی به فکر فرو برد آیه 82 سوره نساء بود: "أفلا یتدبرون القرآن ولو كان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا كثیرا" ترجمه: آیا به قرآن فکر نمی کنند، اگر از خداوند نبود در آن اشتباهات زیادی می یافتند.

این مسیحی مسلمان شده همچنین می گوید: نکته قابل تعجبی که بسیار مرا حیرت زده کرده این بود که یک سوره کامل به نام حضرت "مریم" در قرآن وجود دارد و در آن ایشان مورد تمجید و احترام قرار گرفته است به طوریکه این گونه تعریفی از ایشان حتی در کتب انجیل هم نیامده بود. در 25 نقطه مختلف در قرآن کریم نیز نام حضرت مسیح آمده در حالیکه نام حضرت محمد(ص) که پیامبر دین اسلام بوده تنها پنج بار در قرآن آمده است. این مسأله خیلی تعجب مرا برانگیخت و بر من و مسلمان شدنم تأثیر بسیار زیاد گذاشت
 
 
___________________________________________________________
According to ShiaOnline, Dr. Miller was the biggest Missioners in the Canada who is converted to Islam recently. He tells about himself: "I love mathematics and that is why I like logic. Since I like logic, I give importance to Causality.
 
He continues: "One day I started reading Quran. At first I was thinking that it must be all about life in desert because I was under impression that this is a book about Arabs who lived in desert but I found that I was wrong. My goal of finding mistakes in Qoran changed. I was predicting that since Quran is 14 centurties old, I can easily find mistakes in it and show it Muslims.
 
Dr. Miller added: "I used to think, this is a book for Arabs who live in desert but ultimately after spening hours on study Quran, not only I could not find any mistake but I found many interesting things in it. The verse that really impressed and made me to think was, Chapter 3, verse 82.
 
This newly converted muslim continues: Another interesting thing that I found in Quran is that, there is a complete chapter in the name of "Mariya" in Quran and Quran talks about "Mariya" with a lot of respect whereas nothing like this can be found in Bible about her. Moreover, the name of Jesus is repeated 25 times in Quran, yet the name of "Muhammad (PBUH)" who is the prophet of Islam is mentioned 5 times only. This issue really made me surprised and had a major impact in accepting the Islam.

با تشکر از دوست و برادر خوب پاکستانیم جناب امین که این متن فارسی را برایم به انگلیسی ترجمه کردند

ميلاد امام محمد باقر (ع) مبارک باد

يا باقرالعلوم (ع) کليد دعا تويي

آقاي بي حرم حرم قلب ما تويي

تاريخ را ورق زدم و ديدم از قضا

همسنگر سه ساله کرببلا تويي

 

ميلاد امام محمد باقر (ع) مبارک باد

گوینده ی حقّ در این زمان کم است


به گزارش شیعه آنلاین، دکتر "میلر" بزرگترین مبلغ دین مسیحیت در کانادا بود. وی به تازگی مسلمان شده است. او در مورد خود می‌گوید: عاشق ریاضی هستم برای همین منطق را نیز دوست دارم. چون منطق را دوست دارم به مسائلی چون علت و معلول اهمیت زیادی می دهم.

وی در ادامه می افزاید: در یکی از روزها قرآن را برداشتم و شروع کردم به خواندن آن. اول فکر می کردم که موضوعات آن فقط در مورد بیابان است چون تصور می کردم با توجه به اینکه بر اعراب بیابان نشین نازل شده، پس باید درباره صحرا سخن بگوید. اما بعد فهمیدم چنین نیست. هدفم به پیدا کردن اشتباه در این کتاب تغییر کرد. پیش بینی می‌کردم که با توجه به اینکه بیش از 14 قرن از نزول آن گذشته است، بتوانم به راحتی اشتباهات زیادی در آن پیدا کنم و آن را به رخ مسلمانان بکشم.

دکتر "میلر" می‌افزاید: همچنین فکر می‌کردم مطالبی در مورد زندگی اعراب بادیه نشین در این کتاب نوشته شده باشد اما در نهایت پس از ساعت‌ها مطالعه قرآن کریم، نه تنها اشتباهی در آن پیدا نکردم، بلکه چیزهای بسیار زیادی نیز در آن یافتم. آیه ای که مرا خیلی به فکر فرو برد آیه 82 سوره نساء بود: "أفلا یتدبرون القرآن ولو كان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا كثیرا" ترجمه: آیا به قرآن فکر نمی کنند، اگر از خداوند نبود در آن اشتباهات زیادی می یافتند.

این مسیحی مسلمان شده همچنین می گوید: نکته قابل تعجبی که بسیار مرا حیرت زده کرده این بود که یک سوره کامل به نام حضرت "مریم" در قرآن وجود دارد و در آن ایشان مورد تمجید و احترام قرار گرفته است به طوریکه این گونه تعریفی از ایشان حتی در کتب انجیل هم نیامده بود. در 25 نقطه مختلف در قرآن کریم نیز نام حضرت مسیح آمده در حالیکه نام حضرت محمد(ص) که پیامبر دین اسلام بوده تنها پنج بار در قرآن آمده است. این مسأله خیلی تعجب مرا برانگیخت و بر من و مسلمان شدنم تأثیر بسیار زیاد گذاشت

۱۳۸۸/۱۰/۲۸

قدرت دعا

This will show you how powerful prayer is
Look at the picture, read the prayer and then make a wish and read the prayer again..

این نامه به شما نشان می دهد که قدرت دعا به چه اندازه قوی است، به تصویر زیر نگاه کنید، دعای موجود در نامه را بخوانید آنگاه یک آرزو کرده و دعا را باری دیگر بخوانید.







I am picking 11 people who have touched my life and who I think would want to receive this. Please send it back to me (You'll see why).

11 نفر را که در زندگی ام تاثیر فراوان .داشته اند انتخاب میکنم، لطفاَ این  نامه را دوباره برای من هم بفرستید، علت را بعد خواهید فهمید..

In case you are not aware, Saint Theresa is known as the Saint of the Little Ways, meaning she believed in doing the little things in life well and with great love... She is represented by roses.

اگر نمی دانید توضیح می دهم که  saint in little Ways مادر ترزا به معروف بوده است به این معنا که اودر زندگی مسائل کوچک را هم با بخوبی و عشق فراوان انجام می داد، او نمایندهَ رزها بود.



May everyone who receives this message be blessed. Saint Theresa's Prayer
Cannot be deleted.

امیدوارم تمام کسانیکه که این نامه را دریافت می دارند، رستگار شوند.

نمی توانید دعای مادر ترزا را پاک کنید..


REMEMBER to make a wish before you read the prayer. That's all you have to do. There is nothing attached.

بیاد داشته باشید که پیش از آنکه این دعا را بخوانید یک آرزو کنید. چیز دیگری وجود ندارد.

Just share this with people and see what happens on the fourth day.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که این نامه را با دیگران سهیم شوید، و در روز چهارم انتظار چیزی را بکشید.

Sorry you have to forward the message, but try not to break this, please. Prayer is one of the best free gifts we receive... Read the prayer below.

از انکه باید این نامه را به دیگران هم بفرستید متاسفم اما خواهش می کنم این توالی را نشکنید.دعا کردن یکی از بهترین هدایای رایگانی است که می توانیم دریافت کنیم.دعای زیر را بخوانید.



Saint Theresa's Prayer

دعای مادر ترزا

May today there be peace within.
ای کاش امروزمان پر از صلح و آرامش باشد.

May you trust God that you are exactly where you are meant to be.
ای کاش به خدا آنچنان باور داشته باشید که چرایی برای آنچه هستید به میان نیاورید.

May you not forget the infinite possibilities that are born of faith.
ای کاش پیامدهای  بیکرانی را که زاییدهَ دعا کردن است را از خاطر نمی بردید.

May you use those gifts that you have received, and pass on the love that has been given to you.
May you be content knowing you are a child of God.

ای کاش از نعماتی که دریافت می دارید استفاده کنید و عشقی که نصیب تان می شود را به دیگران منتقل کنید.

ای کاش گنجایش دانستن این مطلب که فرزند خدا هستید را داشته باشید.
Let this presence settle into your bones, and allow your soul the freedom to sing,
Dance, praise and love.
It is there for each and every one of us.
بگذارید این حضور در مغز استخوان تان جاری شود، به روح تان اجازه دهید آواز بخواند، پایکوبی کند ستایش کند و عشق بورزد.
Now, send this to 11 people within the next 5 minutes. And remember to send this back.
I count as 1........ You'll see why.

حالا، در عرض 5 دقیقه این نامه را به 11 نفر بفرستید. فراموش نکنید که آنرا به من نیز برگردانید.

شمارش را شرع می کنم، 1.... علت را خواهید فهمید.
You must send her to 11 people including me..
GOD BLESS YOU

۱۳۸۸/۱۰/۲۵

شک


مهراوه یعنی الهه ی مهر

چشم تو چشم گلوله

اتل متل توتوله
چشم تو چشم گلوله
اگه پاهات نلرزيد
نترسيدي،قبوله

ديدم كه يك بسيجي
نلرزيد اصلا پاهاش
جلو گلوله واستاد
زل زده بود تو چشاش

گلوله هم اومدو
از دو چشم مردونه
گذشت و يك بوسه زد
بوسه اي عاشقونه

عاشقي يعني اين كه
چشم هايي كه تا ديروز
هزار تا مشتري داشت
چندش مياره امروز

اما غمي نداره
چون عاشق خداشه
به جاي مردم، خدا
مشتري چشاشه

مرحوم ابوالفضل سپهر

۱۳۸۸/۱۰/۲۳

کوهستان قرق در


قرق در مکانی نزدیک به شازند در اراک می باشد
با ارتفاعی نزدیک به 3000 متر از سطح دریا
کلیک کنید


--
ارسال توسط علی به کوهستان در 1/12/2010 09:40:00 PM

۱۳۸۸/۱۰/۲۲

سرعت دانلود

این سرعت دانلود معمولی در منزل یکی از دوستان ما در مالزیست
می گفتن تازه این سرعت الان پایینه و در دانشگاهی که تحصیل می کنند سرعت دانلود تا 2 مگابایت بر ثانیه میرسه
خوب عصر ارتباطات هست

۱۳۸۸/۱۰/۲۱

اگر دل دلیل است

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولى دل به پائیز نسپرده ایم

چو گلدان خالى لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم

اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم

اگر دشنه دشمنان، گردنیم
اگر خنجر دوستان، گرده ایم

گواهى بخواهید، اینک گواه
همین زخم هایى که نشمرده ایم!

دلى سر بلند و سرى سر به زیر
از این دست عمرى به سر برده ایم



 


تقصیر عشق بود

باران گرفت نیزه و قصد مصاف کرد
آتش نشست و خنجر خود را غلاف کرد

گویی که آسمان سر نطقی فصیح داشت
با رعد سرفه‌های گران سینه صاف کرد

تا راز عشق ما به تمامی بیان شود
با آب دیده آتش دل ائتلاف کرد

جایی دگر برای عبادت نیافت عشق
آمد به گرد طایفه‌ی ما طواف کرد

اشراق هر چه گشت ضریحی دگر نیافت
در گوشه‌ای ز مسجد دل اعتکاف کرد

تقصیر عشق بود که خون کرد بی‌شمار
باید به بی‌گناهی دل اعتراف کرد




گرگ خیره سر - اثر فریدون مشیری

گفت دانايي که: گرگي خيره سر،
هست پنهان در نهاد هر بشر!
لاجرم جاري است پيکاري سترگ
روز و شب، مابين اين انسان و گرگ
زور بازو چاره ي اين گرگ نيست
صاحب انديشه داند چاره چيست
اي بسا انسان رنجور پريش
سخت پيچيده گلوي گرگ خويش
وي بسا زور آفرين مرد دلير
هست در چنگال گرگ خود اسير
هر که گرگش را در اندازد به خاک
رفته رفته مي شود انسان پاک
وآن که با گرگش مدارا مي کند
خلق و خوي گرگ پيدا مي کند
در جواني جان گرگت را بگير!
واي اگر اين گرگ گردد با تو پير
روز پيري، گر که باشي هم چو شير
ناتواني در مصاف گرگ پير
مردمان گر يکدگر را مي درند
گرگ هاشان رهنما و رهبرند
اينکه انسان هست اين سان دردمند
گرگ ها فرمانروايي مي کنند
وآن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنايان هم اند
گرگ ها همراه و انسان ها غريب
با که بايد گفت اين حال عجيب؟

۱۳۸۸/۱۰/۲۰

ساعد مراغه ای

ساعد مراغه‌اي از نخست وزيران دوران پهلوي نقل کرده بود


زماني که نايب کنسول شدم با خوشحالي پيش زنم آمدم و اين خبر داغ را به اطلاع سرکار خانم رساندم...


اما وي با بي‌اعتنايي تمام سري جنباند و گفت «خاک بر سرت کنند؛ فلاني کنسول است؛ تو نايب کنسولي؟!»


گذشت و چندي بعد کنسول شديم و رفتيم پيش خانم؛ آن هم با قيافه‌ايي حق به جانب...


باز خانم ما را تحويل نگرفت و گفت «خاک بر سرت کنند؛ فلاني معاون وزارت امور خارجه است و تو کنسولي؟!»


شديم معاون وزارت امور خارجه؛ که خانم باز گفت «خاک بر سرت؛ فلاني وزير امور خارجه است و تو...؟!»


شديم وزير امور خارجه گفت «فلاني نخست وزير است... خاک بر سرت کنند!!!»


القصه آنکه شديم نخست وزير و اين بار با گام‌هاي مطمئن به خانه رفتم و منتظر بودم که خانم حسابي يکه بخورد و به عذر خواهي بيفتد.


تا اين خبر را دادم به من نگاهي کرد؛ سري جنباند و آهي کشيد و گفت: «خاک بر سر ملتي که تو نخست وزيرش باشي!!!»




۱۳۸۸/۱۰/۱۹

با چه رویی ...؟

با چه رويي ز پي روز شمارش باشيم

عصرها منتظرصبح وصالش باشيم

سالها منتظر سيصدواندي مرد است

آن قدرمرد نبوديم كه يارش باشيم

۱۳۸۸/۱۰/۱۷

نقاشي طبيعت



کدام اصلي است؟

آیا می تونید تشخیص بدین که خورشید بالایی هست یا پایینی؟
 
چون من خودم این صحنه رو ثبت کردم می تونم بگم، خورشید پایینی هست و تصویرش در بالای خودش منعکس شده.
 
برای خودم یکی از خاص ترین مناظر طبیعی بود که خوشبختانه امکان ثبتش وجود داشت

نمايي از همايون کوه از بالاي سرخ کوه اراک

بر روی عکس کلیک کنید





--
ارسال توسط علی به دنیای عکس در 1/07/2010 03:40:00 AM

۱۳۸۸/۱۰/۱۶

همایون کوه و پناهگاه چنار


این عکس ها در روز 4 / 9 / 84 گرفته شدن
و در بین عکس هایی که ملاحظه می فرمایید، یک گله گراز هم دیده میشه که به دلیل ضعیف بودن بزرگنمایی دوربینم در آن زمان ، خیلی واضح نیافتادن
امیدوارم لذت ببرید
خدا قسمت کنه یک سفر هم به این منطقه تشریف ببرین



--
ارسال توسط علی به کوهستان در 1/06/2010 08:17:00 AM

۱۳۸۸/۱۰/۱۳

دل خوش از آنیم که حج میرویم

دل خوش از آنیم که حج میرویم
 غافل از آنیم که کج میرویم


کعبه به دیدار خدا میرویم  
او که همینجاست کجا میرویم


حج بخدا جز به دل پاک نیست
شستن غم از دل غمناک نیست


دین که به تسبیح و سر وریش نیست
هرکه علی گفت که درویش نیست


صبح به صبح در پی مکر و فریب
شب همه شب گریه و امن یجیب

۱۳۸۸/۱۰/۱۲

به اومي‌گويند "شهيد عطري

۱-تهران شقايقهاي پرپري رادر جنوب خود (بهشت زهراء)دردل خاك ميهمان دارد كه هر مسافري رابه ياد حماسه هاي جاودانشان مياندازد.رايحه دلپذ ير و مشام نواز معطري كه از خاك شهيد سيد احمد پلارك كه پاياني ندارد نظر همگان را به خود جلب ميكند
كساني كه زياد بهشت زهرا مي‌روند، به او مي‌گويند شهيد عطري. خيلي‌ها سر مزار شهيد سيد احمد پلارك نذر و نياز مي‌كنند و از خداي او حاجت و شفاعت مي‌خواهند.
او معجزه خداوند است.
۲-از سنگ قبرش هميشه عطر ترشح مي‌كند، هميشه نمناك است و هم بوي گلاب و گلهاي معطر دارد.هيچ وقت روز سر مزار شهيد سيد احمد پلارك خالي نيست هميشه ميهمان دارد

۳-*شهيد پلارك از زبان مادرش** در 13 سالگي تا به هنگام شهادت 23 سالگي نماز شبش ترك نگرديده بود. شبهاي بسياري سر بر سجده عبادت با خداي خود نجوا مي كرد و اشك مي ريخت... اشكهاي شهيد سيد احمد پلارك امروز رايحه معطري است كه انسانها را تسليم محض اراده و قدرت آفريدگارش ميكند.
تشريف ببريد زيارت كنيد. آنگاه مطمئن باشيد با خلوص بيشتري پرودگار بلند مرتبه را عبادت مي كنيد
آدرس : بهشت زهرا، قطعه ۲۶، رديف ۳۲، شماره ۲۲، مزار شهيد سيد احمد پلارك
http://www.askquran.ir/showthread.php?t=8875