۱۳۸۹/۰۳/۰۷

اخطار به موزه طبيعي ي��د

موزه ي علوم طبيعي يزد وابسته به آموزش و پرورش يزد بايد جسد دختر مؤمنه را كه در قفس شيشه اي به نمايش گذاشته است را مدفون نمايد.
با توجه به اينكه دخترك يك بار هم به خواب شخصي آمده و ناراحتي خود را از مدفون نبودن اعلام كرده.

لطفا اين پيام را منتشر كنيد

۱۳۸۹/۰۳/۰۱

روستای زیبای کودزر






کودزر مکانی است در 30 کیلومتری جاده اراک به سمت خمین که علاوه بر اینکه آستان مقدس امامزاده عبدالله در آنجاست از چشم انداز زیبا و هوای پاکی برخوردار می باشد.
مختصات دقیق جغرافیایی آن:
33.868073   49.860452
اگر تونستید یک سری بزنید
کلیک بفرمایید

--
ارسال توسط علی شریفی به ایران گردی در 5/22/2010 06:02:00 AM

ادبیات مستند کامیونی و نیسانی

 

۱۳۸۹/۰۲/۲۴

مجادله را ترك گوييد

مجادله راترک گوییدزیرا،مومن هرگزدربحث،به ستیزنمی پردازد.مجادله راترک گوییدکه من درروزقیامت ازآنکه مجادله کند،شفاعت نمیکنم.مجادله راترک گویید،که من آن راکه ترک مناقشه نمایددرحالی که حق بااوست،سه خانه رادربهشت ضمان خواهم بود...مجادله راترک کنید،زیراپروردگارم،بعدازپرستش بت ها،اولین چیزی که مراازآن نهی فرمود"جدال ومراء"بود.

پیامبراعظم(ص)

۱۳۸۹/۰۲/۱۸

برگزاری مسابقات مشت زنی لیگ استان مرکزی


مسابقات مشت زنی لیگ استان مرکزی روز جمعه 17 اردیبهشت 1389 در شازند برگزار شد
طی هماهنگی به عمل آمده بعد از در اختیار گذاشتن اسامی نفرات شرکت کننده از طرف هیأت مشت زنی استان مرکزی، اسامی نفرات نیز به اطلاع شما خواهد رسید.
فیلم های کوتاهی که ضبط شده:
و عکس ها در 5 قسمت خدمت شما تقدیم می گردد
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم

۱۳۸۹/۰۲/۱۵

مشهد اردهال

روستاي مشهد اردهال محل شهادت و مدفن حضرت سلطان علي بن امام محمدباقر (ع) است که در سال 106 هجري قمري به دست سپاه ارقم شامي، فرماندار اموي قم به شهادت رسيده است. نام روستا، برگرفته از اين رويداد تاريخي است. روايت است که مردم فين پس از شنيدن اين خبر، به سوي اردهال حرکت مي‌کنند. جنازه امام‌زاده را در قالي مي‌پيچيند و پس از شستشو در نهر آب، به خاک مي‌سپارند. هر ساله، در دومين جمعه مهرماه، با حضور هزاران نفر از مردم فين و ديگر زائران مراسم سنتي قالي شويان (قالي شورون) برگزار مي‌شود. آن‌ها، يکي از فرش‌هاي امام‌زاده را که نماد پيکر غرقه به خون امام‌زاده است بر سر دست گرفته و در حالي که چوب‌هايي نيز به نشانه خونخواهي از قاتلان در دست دارند، حسين گويان به سوي نهر آبي که در حدود 800 متري آرامگاه جاري است، حرکت مي‌کنند. قالي را به نشانة غسل پيکر حضرت، در نهر آب شستشو مي‌دهند و به زيارتگاه بازمي‌گردند. يک هفته قبل از قالي‌شويان، آيين شب جار برگزار مي‌شود. در اين شب، دو تن از بزرگان فين زمان نزديک شدن قالي‌شويان را در کوي و برزن جار مي‌زنند.

در ضمن آرامگاه سهراب سپهری نیز در این مکان واقع است (همونطوری که روی عکس نوشتم، عکس آرامگاه سهراب ازدوست خوبم آقای مجید دوست محمدی است)

مختصات جغرافیایی مشهد اردهال:

34.04074722      51.03333333


--
ارسال توسط علی شریفی به ایران گردی در 5/05/2010 03:09:00 AM

۱۳۸۹/۰۲/۱۲

تصحيح 52 متن

سلام
كدوم يك از دوستان حاضرن در تصحيح 52 متن سخنراني جناب دكتر الهي قمشه اي كمك كنند؟

بارون همین الان

 


--
ارسال توسط علی شریفی به دنیای عکس در 5/02/2010 12:48:00 AM

امامزادگان طاهر و مطهر اراک

سلام

چند سال پیش از یک همکار و دوست شنیدم که امامزاده ای در نزدیکی شهر ساروق و به عبارتی نزدیک روستای "علی بلاغی" هست با نام امامزادگان "طاهر و مطهر" که مردم خیلی به این دوبزرگوار معتقد هستند و خیلی وقت ها نذر هایی کرده و در آن مکان ادا می نمایند.

تا اینکه سال گذشته یک بار به زیارت این امامزادگان رفتیم و خیلی صفا کردیم.

جای شما خالی روز گذشته یعنی جمعه هم جهت زیارت به آن مکان مقدس مشرف شدیم که عکس هایی از مسیر و همینطور از حرم برای شما ارسال می کنم.

امیدوارم مورد پسند واقع شود.

عکس کبک مربوط به کوهنوردی هست که در کوه های همان منطقه به اتفاق خانواده انجام گرفت و سگ های گله ای را هم که ملاحظه می فرمایید از یک گله پاسبانی می کردند.

در ضمن مختصات جغرافیایی امامزادگان طاهر و مطهر به این ترتیب می باشد:

34°19'52.27"N 49°29'8.35"E

یا

34.33118611   49.48565278

راستی دیروز یک آبگوشت نذری هم قسمت ما شد که امیدوارم به زودی به شما هم بتونید با حضور در آن مکان بتونید از اون آبگوشت خوب نذری استفاده بفرمایید.



--
ارسال توسط علی شریفی به ایران گردی در 5/01/2010 06:57:00 AM